Рўйхатдан ўтган парол ёки логинингизни ёзинг
Ижтимоий тармоқлар орқали киринг:
Ёки рўйхатдан ўтинг:
Исмингиз
Э.Почтангиз
Паролингиз
Паролни такрорланг
Рўйхатдан ўтиш тугмасини босишингиз билан сайтдан фойдаланиш қоидалари билан ҳам танишиб чиққан бўласиз

Пайпоғга масҳ тортиш,истиҳора намози учун энг маъқул вақт қайси?

00:00 / 27.01.2007 | eski savollar | 1721
Ассалому алайкумСаволлар: 1.Пайпог'га масх тортса бо'ладими? Агар мумкин бо'лса қайси мазҳабда?2.Истиҳора намозини энг яҳши пайти қайси пайт? Менга ҳуфтондан кейин дейишган эди.Мен аниг'ини билмоқчи эдим.3.Бу ерда ба'зи биродарлар пизза сотишади я'ни ҳонадонларга олиб боришади.У ерда то'нг'из го'шти ҳам бо'лади.Уларни топаётган пуллари ҳаромми?4.Витр намозини бир ракат қилиб о'қиса ҳам бо'ладими? Бир биродарим бир ракат о'қийди.Нега ундай бир ракат о'қияпсиз десам,ҳадисдан ҳужжат келтирди.Илтимос агар шу нарсалар бор бо'лса мазҳабларни ҳукмларини ҳам келтирсангизлар.5.Агар мен эридан ажрашган аёлга Оллоҳ учун уйланмоқчи бо'лсам,у аёл намоз о'қийди ва ҳижобда.Аммо ота онам рози бо'лишмаса,уйлансам бо'ладими? Умуман ота-онани розилигисиз уйланса бо'ладими?Ассалому алайкум wа роҳматуллоҳи wа барокатуҳу

Шайх Муҳаммад Содиқ Муҳаммад Юсуф роҳимаҳуллоҳ:

1. Пайпоќќа масћ тортиб бўлмайди. Баъзи бир ўзини билмаганлар тортса бўлади деб одамларнинг бошини айлантирган, холос.Бу тушунмовчилик «жавроб» сўзини тўѓри билмасликдан келиб чиќќан.«Жавроб» сўзи асли «кавроб» бўлиб, араб тилига бошќа тилдан кириб ќолган экан. «Ќомусул Мућийт» ва «Лисонул Араб» номли энг мўътамад луѓат китобларда айтилишича, «жавроб» кишининг оёќларига ўраладиган нарса экан. Буни машћур уламолардан Тийбий ва Шавконийлар ћам тасдиќлашган. Шавконий: «Махси юмшоќ ошланган теридан ќилинади, чориќ унинг устидан кийилади, «жавроб» эса чориќдан ћам катта бўлади», деганлар.Ибн Арабий, ал-Айний ва бошќа уламолар «жавроб» жундан тўќилган бўлиб, ўта совуќ ўлка одамлари кияди», деганлар. У руслардаги «пийма» номли оёќ кийимига ўхшаш нарсадир.«Жавроб» ћаќида уламоларнинг гаплари турлича бўлиши, ул оёќ кийимининг ћар юртда ћар хил бўлишидандир. Бунга «дўппи» деб аталган бош кийим турли юртларда турлича бўлиши мисол бўла олади.Абдурраззоќ ривоят ќилишларича, Абу Масъуд ал-Ансорий жавроби ва ковушига масћ тортар экан. Нима бўлганда ћам, ћамма масћ муддатида юриб туришга, сув, лой каби турли нарсаларни оёќќа ўтмаслигига молик бўлиши кераклигига иттифоќ ќилган.Ћозирги пайтда баъзи араб юртларида юпќа латтадан бўлган замонавий пайпоќлар «жавроб» дейилади. Баъзи бир одамлар ана шу «жавроб» ћадисда зикр ќилинган «жавроб» деб, унга ћам масћ тортса бўлади, деб фатво бермоќдалар. Бу мутлаќо нотўѓридир. Ким бу гапни эшитса, асло ќабул ќилмаслиги керак. Агар олдин билмай ќабул ќилса, энди ундан ќайтиб, пайпоќќа масћ тортмаслиги керак.2. Истихора намозини уйќуга ётишдан аввал ўќилади.3. Бошќа иш топишга ћаракат ќилсинлар.4. Витр намози ћанафий мазћаби бўйича уч ракъат. Бир ракъат Витр ўќишни шофеъий мазћабида олинган. Биродарингиз ћадисдан ўзи ћукм чиќаришга уринмагани маъќул. Витрнинг ќунути.Ќунут луѓатда дуо ва тазарруъ маъносидадир. Шариятда эса, намозда рукуъдан олдин ёки кейин туриб Аллоћ таолога илтижо ќилиб, ёмонликни дафъ ќилиш ёки яхшиликни жалб ќилишни сўрашдир.Ћанафий мазћаби бўйича Витр намозида ќунут дуоси ўќилади. Витр намозининг учинчи ракъатида ќироатни тамом ќилганидан сўнг намозни бошлашдагига ўхшатиб такбир айтиб, икки ќўлини кўтаради. Сўнгра ќўлларини киндиги остига ќўяди ва ќунутни ўќиб кейин рукуъга кетади. Ћанафий мазћаби бўйича Витр намозида доимо ва мусийбат тушганида ќироатни ошкора ќиладиган намозлардагина ќунут ўќилади. Бомдод намозида ќунут ўќиш мансух бўлган. Имом Баззор, Табароний, Ибн Аби Шайба ва Таћовийлар Ибн Масъуд розияллоћу анћудан ќилган ривоятда: «Пайѓамбар соллаллоћу алайћи васаллам Бомдод намозида бир ой ќунут ўќиб сўнгра тарк ќилдилар», дейилган.Ћанафий мазћаби Витрда рукуъдан олдин ќунут ўќишга ќуйидаги далилларни келтиришади:1. Ћазрати Умар, Али ибн Аби Толиб, Абдуллоћ ибн Масъуд, Абдуллоћ ибн Аббос, Убай ибн Каъблардан ќилинган ривоятда: «Расулуллоћ соллаллоћу алайћи васалламнинг ќунутлари Витр рукуъидан олдин эди», дейилган.2. Дора Ќутний Ибн Аббос розияллоћу анћудан ќилган ривоятда: «Витрда ќунутни ќандоќ ўќишларига назар солиш учун Расулуллоћ соллаллоћу алайћи васаллам билан тунаб ќолдим. Витрда рукуъдан аввал ќунут ўќидилар. Сўнгра онам Умму Абдга, бориб, у зотнинг аёллари билан тунаб ќолинг, назар солингчи, Витрда ќандоќ ќилиб ќунут ўќир эканлар, дедим. Бас, келиб менга у зотнинг рукуъдан олдин ќунут ўќиганлари хабарини бердилар».3. Юќорида зикр ќилинган Ћасан ибн Али розияллоћу анћунинг ћадислари ва бошќа кўплаб ћадислар.Ћанафий ва Моликий мазћаблари ќунутда ўќиладиган дуога ушбу далилни келтирадилар:Имом Абу Довуд Холид ибн Аби Имрондан ривоят ќилади: «Расулуллоћ соллаллоћу алайћи васаллам Музарнинг зиддига дуо ќилаётганларида бирдан Жаброил келди ва У зотга, жим, деб ишора ќилди. У зот жим бўлдилар. Бас, У: «Эй, Мућаммад, албатта, Аллоћ сени сўконѓич ќилиб ћам, лаънатловчи ќилиб ћам юборгани йўќ. Албатта, сени оламларга раћмат ќилиб юборди. Сенга ишдан ћеч бир нарса йўќдир», деди. Сўнгра ќунутни ўргатди:«Аллоћумма иннаа настаъийнука ва настаћдийка ва настаѓфирука ва натубу илайк. Ва нуъминубика ва натаваккалу алайк. Ва нусни алайкал хойра куллаћ. Нашкурука ва лаа накфурук. Ва нахлаъу ва натруку ман яфжурук. Аллоћумма ияяка наъбуду ва лака нусолли ва насжуду ва илайка насъа ва наћфиду. Ва наржу раћматака ва нахша азабака. Инна азабака бил куффаари мулћиќ».Дуонинг маъноси:«Эй, бор Худоё, албатта, биз Сендан ёрдам сўраймиз, Сендан ћидоят сўраймиз, Сенга истиѓфор айтамиз ва Сенга тавба ќиламиз. Ва Сенга иймон келтирамиз ва Сенга таваккал ќиламиз. Ва Сенга шукр келтирамиз, куфр келтирмаймиз. Ким Сенга фожирлик ќилса, уни ажратамиз ва тарк ќиламиз. Эй, бор Худоё, Сенгагина ибодат ќиламиз, Сенгагина намоз ўќиймиз ва сажда ќиламиз, Сенгагина интиламиз ва шошиламиз. Ва Сенинг раћматингни умид ќиламиз ва азобингдан ќўрќамиз. Албатта, Сенинг ћаќ азобинг кофирларга етгувчидир».Саћобаи киромлар ушбу дуога иттифоќ ќилганлар, бу дуо ћазрати Умар ва у кишининг ўѓиллари Абдуллоћ ибн Умарнинг дуолари сифатида ћам машћур бўлган.Ким дуои ќунутни ўќимай рукуъга кетган бўлса, саћв саждаси ќилади.Ќунут дуосини билмаган одам уни ёдлаб олгунча, уч марта «Аллоћуммаѓфир лии»деса ёки «Роббанаа атина»ни ўќиб турса бўлади.5. Ота-онанинг розилиги билан уйланган яхши. Аммо фиќћий тарафдан уларнинг розилигисиз никоћ бўлаверади.

Топ рейтинг www.uz Openstat