Рўйхатдан ўтган парол ёки логинингизни ёзинг
Ижтимоий тармоқлар орқали киринг:
Ёки рўйхатдан ўтинг:
Исмингиз
Э.Почтангиз
Паролингиз
Паролни такрорланг
Рўйхатдан ўтиш тугмасини босишингиз билан сайтдан фойдаланиш қоидалари билан ҳам танишиб чиққан бўласиз

Шиорингиздаги кенгбағирлик сўзини изоҳлаб беринг илтимос!

00:00 / 27.02.2007 | eski savollar | 911
Жамиятни ислох килишда соглом ва эркин фикрлаш каби омилларни бевосита таргиб килиш, шакллантириш билан бир каторда, диний саводсизлик, фиркачилик, гурухбозлик, фитна, фиск-фасодга сабаб буладиган зид харакатларга карши амалда муносиб кураш олиб борилаётганлигини, айнан ушбу сайт, форум оркали кузатиш мумкинлигини кўриб хурсандмиз, Аллох килаётган ишларингиздан рози бўлсин. Хаммага ибрат бўладиган шиорингиз хакида саволим бор эди, яъни шиорингиздаги кенгбаѓирлик сўзини кайси маънода тушунишимиз кераклиги хакида батафсил тушунтириб берсангиз.

Шайх Муҳаммад Содиқ Муҳаммад Юсуф роҳимаҳуллоҳ:

Баѓри кенглик, бошќалар билан бўладиган муомалада сабр-бардошли бўлиш, уларнинг баъзи хатоларини кечириш ва инжиќликларини кўтариш каби ишлардир.Баѓри кенглик ва осонлик Ислом шариатининг энг улкан маќсадидир. Бу маънони таъкидловчи ћужжат ва далиллар кўп. Баѓрикенглик инсон табиатига боѓлиќ нарсадир. Аллоћ инсонни худди шу табиат ила яратган. Соф табиат шиддат ва ќийинчиликни ёќтирмайди. У доимо осонлик ва юмшоќликка мойил бўлади.Аллоћ таоло:«Агар ќўпол, ќалби ќаттиќ бўлганингда, атрофингдан тарќаб кетар эдилар», деган (Оли Имрон. 159). Исломнинг баѓрикенглик ва осонлик сифати ўзи етиб борган ерларда тарќалиши ва боќий ќолишига тасир ќилган. Осонлик асосига биноан кишиларнинг ќудрати етадиган нарсага таклиф ќилиш жорий бўлган. Тоќат етмайдиган нарсага таклиф ќилиш йўќ.Аммо таклиф ќилинадиганларнинг иродаси таклифда эътиборга олинмайди. Чунки, бу ерда маќсад ћавойи нафсга мослашиш эмас. Балки, маќсад иродани шариат таќозо ќилган бузуќ нарсаларни ботил ќилиш ва фойдаларни ќарор топтириш каби инсон фаолиятини мўътадиллаштирадиган нарсаларга кўниктиришдир.Бу борадаги умумий ќоида «Нафсни ћалол бўлмаган нарсага мойил бўлишдан жиловлаш ва ћалол нарсага мўътадиллик ила ќўйиб юборишдир». (Шотибий. Мувафаќот. 2-жуз. 109 – бет).«Ислом баѓрикенг ва осон бўлса ћам, унда машаќќат тамомила йўќ ќилинган эмас. Чунки осонлик шариатнинг маќсадларидан бўлгани каби машаќќат ћам унинг маќсадларидандир. Бунинг далили савоб олиш машаќќатга боѓликлигидир». (Шотибий. Мувафаќот. 1-жуз. 329 – бет).«Бу ерда алоћида эътибор бериш лозим бўлган бир иш бор. У ћам бўлса, машаќќат таклифни таклиф ќилинувчининг тоќатидан ташќарига чиќариб юбормаслигидир. Агар баъзи сабабларга кўра тоќатидан ташќари бўлиб ќоладиган бўлса, истисновий рухсатлар келиб уни енгиллатади ва тоќат чегарасига ќайтаради. Бунда эътиборга олинадиган нарса шариат бурилмай, эгилмай, нуќсонга ва ћаддан ошишга йўл ќўймай васат – ўртача йўлда юришидир. Ана шу у келтирган сироти мустаќимдир». (Шотибий. Мувафаќот. 4-жуз. 258 – бет).

Топ рейтинг www.uz Openstat