Ассалому алайкум!Савол: "Яхшилик ва силаи рахм" китобининг 2-жуз, 270-сахифа, 340(270)-ракамли ривоятида: "Хожатдан олдинги хадя кандай хам яхши нарса", дейилган. Унинг шархида Дайламий келтирган ривоят келтирилган, лекин батафсил шарх килинмаган. Айрим фатволарда бу каби хадя бериш ва олиш пора булиши мумкинлиги айтилган экан, яъни бирор кишининг бошкасида хожати булса, ишини битириш учун бирор совга олиб боради, натижада унинг хожати битиши осон булади. Хозирда купчилик порани "хадя" номи билан берадиган булишган. Устоз балки мен ривоятни яхши тушунмагандирман. Илтимос ушбу ривоятни батафсил шархлаб берсангиз.
Шайх Муҳаммад Содиқ Муҳаммад Юсуф роҳимаҳуллоҳ:
- Бунда бировнинг ҳақига дахли йўқ ҳожат қасд қилинган. Яъни, бу каби муомаладан ҳеч ким зарар кўрмайди.